Jackie Puma

Denna blogg är min offentliga dagbok. Jag skriver öppet om vad jag tänker och tycker. Rekommenderar inte att ni som är lättkränkta läser den.

Psykiatrin

Kategori: Depression, life

Akutpsyk!
 
Jag har haft många fördommar om akutpsyk.
Just nu ligger jag inlagd där och det känns faktiskt bra.
Vist är är de andra patienterna lite läskiga men de ser säkert mig också som skrämmande.
Jag vaknade ut av madrömmar inatt och det känndes tryckt att vakna upp där. För att det är personal 24/7 som hjälper en.
Jag vill verkligen inte må så här dåligt längre och då är det viktigt att våga be om hjälp.
 
Här får man röka 1gång i timmen.
Det är bestämmda rutiner när det är mat och det tycker jag är skönt.
Jag behöver verkligen struktur i mitt liv.
Om man ska ladda mobilen eller datorn får man lämna in de.
Alla snören på kläder klipps av om det inte går att dra ut.
Ingen tändare får man heller ha.
Allt som kan skada en ska bort.
Det kan vara skrikigt på natten men personalen gör så gott de kan här. 
 
Här ligger inte bara människor med självskadebeetende utan även med drogproblem, starka diagnoser och så.  De behöver hjälp att hantera sin ångest.
Det är viktigt att förstå att det självklart inte bara är människor med självskadebeteende som mår dåligt.
 
Jag vet inte om jag ska åka hem idag ännu. Är så rädd för att att jag ska skada mig själv eller min sambo om jag får en panikattack hemma på natten.
 
Kommentera inlägget här: